Fin i fötterna

Idag har Lalle fått fina fötter igen. Imorgon ska jag hoppa upp och skritta på henne. ÄNTLIGEN! Två veckor senare! Har abstinens så det heter duga! 
Även om jag inte kan rida ordentligen så kan jag iallafall sitta på henne. 
 
Jag tänker denna gång inte gå in på vad som gjort att jag inte kunnat rida. Jag brukar alltid djupdyka i felen och lösningarna, dels för att själv gå igenom lite vad som hänt och hur det utvecklades men också för att andra kan lära sig av att höra vad som kan ske och hur jag går til väga. Men denna gång tänker jag inte det.. Jag är trött på hur folk alltid försöker vända och vrida på saker och ting och få djurägaren att låta som en djurplågare. 
 
Men, just nu kan jag inte mer än skritta på henne då jag bara kan rida barbacka då jag inte har någon sadel! Eller ja det klart jag kan trava och galoppera men just för tillfället låter jag bli det! Hon är inte den lättaste hästen att rida och jag skrittar henne hellre och låter henne springa av sig på andra sätt än att sitta och rida lite halvdant och riskera att förstöra henne. Men så fort jag får tag i en sadel så ska hon ridas som vanligt och vi kan fortsätta att utvecklas tillsammans och satsa! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0