Skakat ett helt land

Ingen kan ha missat händelsen på Kronans skola i Trollhättan! 
 
Jag blir inte bara förtvivlad över det som hänt, jag är rädd. Det har varit mycket skolmord på sistone, speciellt i USA. Jag har tyckt att det är hemskt men jag har inte blivit oroad över att det ska hända mig. Men nu är jag det! En svensk kille som enligt bekanta är jätte trevlig.. Det kan vara vem som helst. 
 
Nu har jag turen att gå på en otroligt säker skola. Vi har lokaler mitt inne i stan med kodlås på två olika dörrar och inga obehöriga får komma in på skolan. Dessutom är det en liten skola där alla känner igen alla, så kommer det in någon utomstående så märks det på en gång. 
 
Sen kommer aftonbladet notisen.. "Gymnasieskola i Örebro håller stängt pga bombhot". Man blir mörkräd.. Även om detta är ett tomt hot, men det är väldigt nära inpå... Jag åker förbi den skolan när jag åker till och från skolan. 
 
Idag går mina tankar till alla som påverkats av detta och till offren. Jag försöker att sätta min egen oro åt sidan i detta! 
 
Hur har detta påverkat er? Har det påverkat er alls? Berätta gärna! Är det så att ni inte vill att det ska komma ut så skriv det i kommentaren så kan jag låta bli att godkänna den. 
Jag vill gärna hjälpa till i situationer som denna. Känner mig så hjälplös.. vill inte bara sitta o göra ingenting!
Ni kan även skriva på kik! Erikaaasss heter jag där
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0