Söndag

Söndag igen? Vart tog tiden vägen?
 
Idag har jag varit som en kanin på speed! 
Började dagen med att ta en ridtur på Lalle. Klättring stod på dagens schema. Detta var lite små jobbigt sa Lalle! Vi har ett jätte bra ställe med flera backar med olika lutningar. Sista vändan i den brantaste backen där det även är rätt så lös sand som underlag så tyckte Lalle att det var jobbigt och fick den briljanta idén att hon skulle resa sig mitt i backen. Som tur var så fick jag ner hennes fötter på jorden igen innan hon kom för högt upp. På väg hem så hade min faster sina höns ute och dom var mitt på vägen där vi skulle rida. Jag övervägde tanken att vända och ta en annan väg hem, men bestämde mig för att testa. Hon stannade en gång när vi va 5-10 m ifrån dom, bad henne gå framåt och då gick hon, trotts att dom sprang över vägen och vad inte ens en meter ifrån hennes hovar! De psyket!!!
 
Sen var det smörjning av sadel och träns! Sånt jag aldrig någonsin gör!
 
Sen hem, städa och laga ett fleecetäcke som Lillis hade sönder en gång i tiden. Det var rätt så masakerat men fick ihop det till slut! Sedan tog jag och Ice en långpromenad, på väg hem stannade vi vid hagen och gjorde rent vattenbaljorna och fyllde vatten. När jag kom hem så städade jag lite till och så småningom fixade jag lite mat. Inte suttit still alls (mer än när jag lagade täcketd då). Försökte sätta mig en stund men gick inte! Haha. Lalles energi smittar av sig. Skönt de. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0