Vad väljer man när man vill allt?

Jag har vid flera tillfällen funderat på vilken gren jag vill satsa på. Jag har ridit både dressyr, hoppning och western. Jag tycker om alla tre grenarna väldigt mycket, allt har sin tjusning. Men nu är jag sån som vill bli bäst på det jag gör och ska man bli bäst kan man inte göra lite av allt, ja men det klart du måste rida dressyr på en hopphäst, men ni förstår vad jag menar! 
 
Jag började på ridskola, där red man ju lite blandat. Skaffade min första häst och började så småningom satsa på hoppningen med henne. Sen vart jag introducerad för westernridningen och hon passade otroligt bra för de så vi körde western 100%. Sen vart hon ju sjuk och jag avlivade henne. 
 
När jag skulle köpa ny häst funderade jag på vad jag ville göra, men western var fortfarande det jag kände att jag ville utvecklas mer i så då vart det western och ett stycke Tura. Red westen på henne men sen vart jag utan tränare och valde tillslut att gå över till dressyren på henne då jag hatar att stå still och behövde tränarhjälp för att komma vidare. Så jag red dressyr på henne. Delilah kom ju in i bilden precis i det bytet så vart dressyr på henne också och vart mest dressyr på henne också men skuttade lite på henne nu och då. 
 
I vintras när jag hoppade diverse hästar i stallet började jag sakna känslan att flyga över ett hinder med en spänstig häst som älskar de den gör. Jag hoppade hästarna i stallet men ja, ingen av dom hästarna är ju riktigt min typ av häst. Så då bestämde jag mig för att nej nu är det hoppning som gäller, men häst då? Tanken var att Wilma så småningom skulle ta Delilah på foder och Tura var faktiskt ute på annons ett litet tag. Trotts att jag kunnat sälja den hästen på en timme så valde jag att ha kvar henne. 
 
I somras när Jesper hade Vera och Frasse här så tänkte jag att nej nu måste jag ta tag i detta! Jag vill satsa! Av en händelse så började Pauliina rida Delilah, vart förälskad i henne och köpte faktiskt henne och Jasmina tog Tura på foder. 
 
Frasse vart mitt projekt på heltid ett par månader och han vart kvar ett tag efter att Vera åkt. Jag började leta häst men med is i magen och tillslut fann jag min Lalle. Nu är jag säkrare än någonsin! Även om jag älskar både dressyren och westernridningen så satsar jag helhjärtat på hoppningen! 
 
Har faktiskt många gånger under denna resa avundats dom som vet precis vad dom vill! Men nu gör jag också det, äntligen vet jag vad jag vill!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0