23 september 2015

Det rullar på bra med Lalle! Red på bana i söndags och bara lite avsaktningar och sen la jag fram en bom och travade över, mamma var med och filmade när jag red. Tycker det är viktigt att man ser hur det ser ut när man rider, för även om det känns bra kan det ju se riktigt illa ut! Lite den känslan fick jag, men jag vet vad jag behöver träna på och det är bra att få se det också. 
Igår red jag och Marika ut för första gången! Så sjukt cool häst. Hon är så stabil i psyket, hon reagera inte på bilar eller nånting alls. Första galoppen ställde hon sig lite på tvären precis när Lajos börja och slog bakut sen for hon iväg i full fart! Haha älskar dom där explosiva sakerna! Så otroligt härlig häst. 
 
Idag funderar jag på vart jag ska rida, ridbanan är nog rätt så blöt så tror jag skrittar till grusgropen och rider där istället, det är liknande underlag där men blir inte riktigt lika blött där. 
 
Min 18års dag var bra! Efter skolan åkte jag hem och red, sen kom Jesper och plocka upp mig så åkte vi in till Örebro och käka pizza. En lugn men trevlig kväll. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0