Dagens ridpass

Red som sagt till grusgropen och tog dagens pass där. Hon var inte speciellt brydd om det nya stället. I vänster varv var hon riktigt fin idag! Men i höger ville hon inte riktigt alls, i traven gick hon bara och slog med huvudet och hade sig, men efter många om och men så gav hon sig och jag fick henne att gå hyfsat där i alla fall. Vid det laget var hästen dyngsur så då valde jag att avsluta och rida hemåt.
Red hem en annan väg än den jag kom och på hemvägen finns det en vägbom. När Lalle såg vägbomen sög hon tag i bettet och börja tagga på hinder... Frustrationen när jag försökte be henne gå på sidan av vägbommen! Haha ojoj, hon ställde sig på tvären och vart väldigt tjurig på mig! Men efter lite övertalning och tröstande ord om att vi får ta och hoppa i helgen så gick hon sedan brevid bommen. Där kan vi snacka om hoppglad häst! Skönt att äntligen ha hittat en sådan.
 
På hemvägen, jag lovar att jag ska fota henne någon dag! Bara så dumt för min skoldator är helt dum i huvet och värdelös för det går inte att importera bilder till den från kameror eller telefoner.. Så måste ta usla telefonbilder och lägga upp dom därifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0