Första ridpasset på Lalle

I lördags tog jag ner Lalle till ridbanan och longerade henne en liten stund, så mycket energi så det är helt otroligt! 
Igår tog jag dock första ridpasset hemma på henne. Hon var väldigt pigg då med ska jag ta och säga! Men hon lyssnade bättre på handen än vad hon gjorde när jag provred henne och det är alltid positivt. Det finns mycket krut i den damen och det är nog det som gjorde att jag fastnade så för henne. Vi gjorde dock inget avancerat utan lite skritt, trav, galopp, avsakningar och lite flytta för skänkeln. Haha det stod två hinder på ridbanan och hon sög tag väldigt bra och taggade till när vi red förbi dom. 
 
Nu bara längtar jag hem för att få fira min födelsedag uppe på hästryggen!
 
Efter gårdagens pass.
 
Dom andra hästarna var väldigt nyfikna på henne när vi gick förbi deras hage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0