På väg hem med Lalle!

Nu rullar vi hemåt från Laxå med min fina Lalle i transporten. Hon är ett 7 årigt sto E:Lordanos - Lux Z. Ett riktigt litet krutpaket. Ska bli otroligt kul att få utvecklas med denna häst! Detta känns väldigt bra måste jag säga, tittat på andra fina hästar men ingen av dom slog den magkänslan jag får med denna häst, känns som att det kan bli riktigt bra! 
 
Efter flera veckors (två månader tror jag) letande höll jag på att bli gråhårig av att leta häst och det började bli sämre tryck på hästnet, eller ja det kom ju upp massa annonser men färre och färre som var av intresse. Skrev på facebook att jag letade häst och så skrev Pelle (Pär-Ola Nyström) och sa att han hade en häst som kanske skulle kunna passa mig. Har ju varit en del hos honom i vintras när jag var med Jesper när han hade praktik hos Pelle. Men i alla fall, åkte oh provred och det kändes så bra så jag sa ja på en gång. Så har gått och väntat på denna dagen sen i lördags! Ska fota/filma henne någon dag när det inte regnar så ska ni få se henne. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0