Work until you no longer have to introduce yourself

Läs rubriken och låt dess betydelse sjunka in "Work until you no longer have to introduce yourself". Jag läste de citatet på Linn Olssons blogg häromdagen. Ju mer jag tänker på den destomer gillar jag meningens budskap. Jag blir även väldigt inspirerad av den. Jag är en person som inte nöjer mig med att vara duktig eller bra på saker, jag vill alltid vara bäst! Sen är det ofta som jag får inse att jag inte kan bli bäst, skolan är ett sånt exempel, det finns mycket jag kan bli bäst på men alla har sina svagheter och jag är medveten om att hur mycket jag än kämpar så kommer jag aldrig bli bäst på matte eller naturämnena, men jag kan alltid bli bättre än vad jag var igår! Det är väldigt viktigt att komma ihåg, man ska inte alltid jämföra sig med alla andra, ofta är det viktigt att bara ta och jämföra sig med sig själv och de man lyckats med tidigare.
Men i alla fall, jag vill vara bäst! Jag har även otroligt mycket drömmar och framtidsplaner och för att uppnå det jag drömmer om ligger det otroligt mycket hårt arbete bakom, jag kommer aldrig sluta kämpa och risken finns alltid att jag inte kommer så långt som jag hoppas på. Men från och med idag ska jag leva mitt liv efter det där citatet, Work until you no longer have to introduce yourself, det speglar verkligen det jag vill och drömmer om! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0