7 april 2016

Jag blinkade och så var vi här. Jag förstår inte hur tiden kan gå så fort! Men vi kan nog konstatera att våren är här, även om den för tillfället är väldigt tråkig och regnig. 
 
Lalle är under igångsättning. Jesper har tagit på sig det roliga jobbet att sätta igång och rida till Lalle. Jag själv lider av extrem ridabstinens.. Har inte ridit Lalle på vad som känns som en evighet nu och vill verkligen hoppa upp i sadeln och rida min fina dam. Det har gått framåt med henne och hon började bli lite fin, sen kom brunsten.. Nu vill hon inte jobba utan vill bara galoppera, när hon får galoppera så vill hon inte det, bara för att få ha något att säga till om! Hon är så underbar, haha. Behöver jag nämna att hon har en liten röd ton i pälsen?
 
Barnen i stallet är i full gång och jätte taggade för pay and jump som hålls på kvinnersta i maj. Jag och Jesper har tränat barn till höger och vänster och höjden, bredden och tvären. På mitt påsklov gjorde vi inget annat än att stod på ridbanan och tränade barn. Senast igår hade jag hoppträning för Sofia och Jasmina. Det är så roligt att se dom utvecklas.
 
Ha en trevlig kväll! Nu ska jag krypa ännu längre ner i soffan och se på sex and the city med en skål glass.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0