Feber

Usch livet tar emot lite nu. Först o främst har det hänt lite grejer men så har jag även åkt på världens huvudvärk och feber. Mindre roligt kan jag säga er. Men är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i livet ändå!
 
Lalle longerades som sagt idag. Hon var så otroligt fin! Hon springer alltid iväg i början och man får ha linan väligt kort i början för att få henne att skritta och lugna ner sig, sen brukar högergaloppen vara lite ett kapitel för sig.. Men hon började med att skritta i lugn och ro och höll sig i ett väldigt behagligt tempo. Även högergaloppen var väldigt fin. Hon höll galoppen (hon brukar byta den lite när hon tycker det blir jobbigt) utan att byta galopp eller ens falla inåt. Jag var otroligt stolt och nöjd och ångrar lite att jag inte red idag för hennes sinnesstämning var helt underbar! Åh det kanske äntligen går åt rätt håll!
 
Tura verkades idag och så masserade jag henne lite. En väldigt nöjd Tura som sen fick gå en stund i en annan hage och tugga lite grönt gräs. 
 
Jasmina och Delilah skötte sig över förväntan dom med! Delilah har varit lite tungjobbad för lilla Jasmina men det syns verkligen att dom har tagit till sig det jag och Jesper har sagt för Delilah gick jätte fint idag och även Jasmina har gjort stora framsteg! Dom var så otroligt duktiga så på slutet fick dom skutta över ett kryss ett par gånger. Man blir så stolt när ens elever gör sånna framsteg och det verkligen syns att dom har lyssnat på en och gjort det dom ska!
 
En nöjd och glad Lalle efter longeringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0