Fina hästar

Idag är jag riktigt nöjd med mina hästar,  eller ja speciellt Lalle då. Är inte så komplicerat för Tura att skritta rakt fram, haha. 
 
Lalle var lite motstridig i början, hon vill gärna trippa iväg, skritt är en överskatad gångart om man frågar henne och i höger varv ville hon gärna ta bettet och stampa iväg. Men efter en massa arbete i lugnt tempo så släppte det och hon kunde jobba fint i skritten. Sen var det en del släng med huvudet i traven men även det släppte så småningom. Traven var nog lite att jag är så ostabil fortfarande så jag stör nog henne lite. Hon är jätte duktig och jag är nöjd med hennes prastation men jag blir så arg på mig själv för att jag är så instabil, jag vet att man tappar enormt mycket på så lång tid och att det tar lite tid att komma tillbaka men jag blir så frustrerad på att jag inte kan prestera och plocka fram det bästa. Men det är väll lite så att vara perfektionist.. Bara att kämpa vidare! Sen var dagens galoppfattningar grymt fina och även i galoppen börjar hon bygga på sig och det går att korta ner henne mycket mer än för bara någon vecka sedan. Som sagt! En riktigt fin Lalle. Efter ridpasset skrittade vi av en sväng i skogen.
 
Tura lunkade på i skogen, inte så mycket att reflektera över. Imorgon ska jag hör och häpna till och med ta och sadla henne. Börjar kännas i ryggen så ska testa att rida i sadel och se om det blir bättre. Nu har hon även varit så fin i ett par dagar så hon ska få några dagar till och sen ska jag se om det går att börja trava henne lite. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0