Måltidsersättare

Jag tänkte dela med mig av lite tips för alla er där ute som är som mig. Jag är sån att på helger när jag är hemma äter jag ofta både frukost, lunch, middag och massor däremellan. Jag kan i princip äta konstant om jag är hemma hela dagen, mindre roligt när man tillslut tömt kylskåpet på allt gott och det enda som finns kvar är massa såser och dressingar, haha. Men på veckorna när jag är i skolan äter jag i princip inte alls. När jag går eftermiddagsveckor kommer jag hem kl 18 på kvällen och jag kan gå hela dagen fram tills dess utan att äta eller ens dricka något alls och har jag riktigt bråttom till stallet slänger jag bara i mig en rad men choklad medan jag byter om och sen kommer jag hem nån timme senare och äter då. Ja ni hör ju, detta är inte hälsosamt nånstans alls! 
 
Jag har länge funderat på detta med måltidsersättare, inte för att ersätta de måltider jag äter utan fylla ut och ge kroppen lite de måltider jag hoppar över. Sen fick jag tips av Marika som är lite likadan som mig, hon hade börjat med något som heter Herbalife och dom skickar ut 3-dagars gratis provpaket. Väldigt händigt och bra tycker jag. Så jag började med detta igår och nu ska jag se lite hur det funkar. Igår beställde jag även måltidsersättare från Fitnessguru för att även testa deras måltidsersättare och kolla om det är någon skillnad och isåfall vilket som passar mig bäst. 
 
 
 
VIKTIGT!
Jag vill vara väldigt noga med att poängtera att jag inte gör detta för att gå ner i vikt och jag ersätter inga måltider utan jag tillför till de måltider som jag annars hoppar över! Jag rekomenderar inte detta till de som äter utan endast till de som i vanliga fall hoppar över måltider för att fylla ut de måltiderna! Man ska absålit INTE ersätta en måltid mot måltidsersättare och jag rekomenderar att alla dessa beslut tas i samråd med läkare eller dietist. 
 
Jag vill även poängtera att jag gör detta i samråd med en coach från Herbalife och jag har en bekant som är dietist, så jag gör inte detta på egen hand. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0