Seg dag

Ett väldigt sent hej från mig. Men Marika ville byta utsläppsdag så hon tog mitt utsläpp idag och jag tar hennes imorn. Fick med andra ord en välbehövlig sovmorgon. 
 
Tre hästar som skulle ha motion idag!
 
Lalle longerades. Misstänkte att hon skulle ha lite träningsvärk eller i alla fall vara lite stel efter igår och eftersom att jag var osäker på om min kropp skulle palla tre hästar så då blev det så. Hon fick jogga en hel del, lite galoppfattningar och även ligga och rulla i en jämn lugn galopp. Hon har blivit riktigt fin vid longering, hon kan slappna av på ett helt annat sätt. Så guldstjärna till min dam idag.
 
Delilah red jag på bana en stund, henne jobbar vi på att få ner i form och börja jobba med hela kroppen och inte bara klampa på rakt fram. Hon tyckte allt var lite små läskigt idag men det gick bra ändå. På slutet släppte det verkligen och även hon gö stora framsteg.
 
Tura sadlade jag för första gången på evigheter och hör och höäpna, jag satte på henne vanliga tränset istället för sidepullet! Hon trampa på fint idag med. Fostsätter hon såhär ska jag testa att trava henne någon dag i helgen.
 
Sen har jag bara legat på soffan och för en stund sen tog jag med Diana till stallet och pussade på hästarna då jag skulle ta av Tura täcket. 
 
Detta fick jag av Jesper för en liten stund sedan. Så blir en tripp till max såhär på kvällskvisten, kan behöva ta mig av gården en liten stund! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0