Söndag i stallet

Denna dagen har spemderats i stallet. Lalle har fått nya skor och båda mina damer har motionerats. Tura fick en sväng i skogen, snart kan jag ta tag i henne och börja rida henne som vanligt hoppas jag. Lalle red jag ett pass på ridbanan, jag gör inget avancerat med henne just nu utan för tillfället tar Jesper de ridpassen. Men vi körde lite basic. Jag jobbar på att få henne att våga ta stöd i bettet, hon är otroligt känslig för bettet och det är även därför jag bytt till novabett på henne vilket hon svarat bra på. Sen jobbar vi även på att styrka upp hennes högersida och få henne mer liksidig. Men ni anar inte hur nöjd jag var med dagens ridpass! Även om jag själv är väldigt ringrostig så red jag mycket bättre idag än sist och det bidrog nog mycket till hur fin hon var idag. Hon var riktigt fin och jag är väldigt stolt över damen!
 
Imorgon ska Tura vila och vem som rider Lalle återstår att se, får prata med Jesper när han kommer hem ikväll. Men nu står det plugg på schemat och även lite jobb med bloggen. 
 
 Jag tror att mamma fotade när jag red, men dom bilderna kommer senare när jag 
varit uppe hos dem och flyttat över bilderna i min dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0