Tillbaka i botten på soffan

Har legat i soffan i princip hela dagen, på förmiddage åkte jag och Jesper och handlade lite då vi hade helt slut på bröd! Men sen har jag legat i soffan fram till kl 16 när jag gick ner till stallet för att mationera mina hästar och mocka.
 
Egentligen var jag alldeles för dålig för att rida Lalle men idag var den enda dagen på SMHI's 10-dagarsprognos när det inte ska blåsa halv storm så jag valde att svinga mig upp och ta den där uteritten med Lalle. Vart en sväng på ca 8 km. I början var hon som vanligt explosiv och hyper. Man får hålla henne och vara konsekvent då hon gärna ökar traven och trippar och skuttar runt i skritten. Men efter ca halva rundan vart hon jätte lugn och fin! Jag kunde både trava och galoppera henne med i princip halvlånga tyglar. Det var skönt att se hur det släppte. Hon behövde det där passet även om det nästan tog livet av mig, jag trodde bitvis att jag skulle dö av att det var så tugnt och jag var svettigare än vad jag är efter ett gympass.. Älskade förkylningar... Men Lalle var duktig!
 
Efter Lalle mockade jag och sen en skrittsväng på Tura. Hon var riktigt pigg och positiv till livet och det ger alltid en energikick. 
 
Nu har äntligen min valp äntligen däckat! Hon har haft race och har överskottsenergi som heter duga för att jag inte orkat aktivera henne eftersom att jag mår som jag gör. Men nu har hon haft terrier ryck ute när jag skulle rasta henne och även terroriserat sin mor en stund, så nu sover hon så sött. 
 
Ni får ha en bra dag så hörs vi imorgon! Ska kolla lite på mat till Jesper och sen gräva ner mig i soffan igen.
Varför inte passa på att äta när man rider? Två flugor i en smäll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0