Måndag

Om det inte vore för detta vidriga väder hade detta kunnat vara en bra måndag. Men vädret förstör allt. Måste dock säga att det är lite halvmysigt att sitta innomhus och knappa på datorn medans man hör regnet smattra på fönsterrutan som sitter i taket. Det har sin lilla charm. Men men, denna vecka då? Händer nog inget speciellt denna vecka utan livet rullar på som vanligt.
 
Här har vi hästarnas schema för denna vecka:
 
Samson
Måndag: Vila
Tisdag: Testa sadlar
Onsdag: Lite i alla gångarter
Torsdag: Mycket start och stop för att verkligen befärsta hjälperna
Fredag: Uteritt
Lördag: Jobba på gångarterna, främst galoppen
Söndag: Ett lugnt pass efter vad han orkar
 
Detta är grundplanen men med unghästar får man ju alltid känna efter hur dagsformen är. Ska även lägga in en till vilodag någonstans men den tar jag efter hur han känns och när det passar bäst. Nu ska jag inte säga något för då kommer han väll totalvägra att göra som jag vill men min plan är att Samsom ska kunna åka hem nästa vecka. 
 
 
Sally
Måndag: Vila
Tisdag: Uteritt
Onsdag: Känna på gångarterna på ridbanan
Torsdag: Trava över bommar
Fredag: Uteritt
Lördag: Vila
Söndag: Ett pass på banan efter hur hon känns
 
Är väll inte mycket att tillägga på hennes schema. Hon har ju kommit betydligt mycket längre än Samson och är lite mer förutsägbar. Ska bli spännande o se hur snabt hon utveklas nu när jag börjar träna henne mer på banan och inte bara ute. Förhoppningarna är väll att hon ska kunna komma ut på någon pay and jump senare i höst eller tidigt nästa vår. Ska bli spännande att se vad hon går för.
 
Lalle
Måndag: Vila
Tisdag: Promenad
Onsdag: Äntligen sitta upp på henne och skritta en tur
Torsdag: Skritt ute
Fredag: Skritt ute
Lördag: Skritt ute
Söndag: Skritt ute
 
Äntligen ska jag sitta upp på henne! Sedan skolan slutade har jag suttit på henne tre gånger.. Tre gånger på en hel sommar.. Gissa om allt kännts hopplöst? Men nu ska jag äntligen! Har egentligen kunnat hoppa upp tidigare. Men jag fick som order att skritta henne OM hon kan sköta sig, annars är det bättre att gå med henne för att hon ska hålla sig lugn så att hon inte sliter upp sträckningen igen. Så nu får ni hålla tummar på onsdag att hon håller sig i skinnet. Mamma skulle bli med och skritta med någon på onsdag morgon så då passar jag på att ta henne första gånen ihop med någon annan, sen får vi se. Tror dock fortfarande att den största utmaningen blir att faktiskt hoppa upp på henne.. Skottsäker väst, knäskydd, armbågsskydd, handledsskydd, hjälm och nackkrage? Haha nej men skämt åsido... eller?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0