Onsdag 24 augusti

Trevlig eftermiddag på er!
 
En stor latte och en banan senare var jag en människa igen. Tack o lov att jag piggnade till så att jag inte fortsatte att vara lika död som imorse. Hade bara två lektioner idag. Filosofi och naturkunskap. Lektionerna flöt på bra och båda lektionerna gick relativt fort.
 
Efter skolan väntade jag in Jesper för att äta lunch ihop. Efter det skulle jag ha åkt hem men bestämde mig för att åka med honom resten av dagen. Ja kanske dumt att slösa tid så men tänkte hålla honom lite sällskap och samtidigt skriva lite på gymnasiearbetet. Jag skulle inte ha fått det gjort hemma så då var det bättre att åka någon annan stans och göra det. Min plan är att börja på gymnasiearbetet på en gång och jobba med det intensivt i början innan vi har för mycket annat så att jag sen kan släppa det. Inte så jag brukar göra, jag gör alltid allt i sista sekund men för en gångs skull har jag lyckats vända på det och se lite smart på situationen. 
 
I övrigt då? Samson blir mer och mer klar och gör framsteg för varje ridpass. Snart är det dags för lillen att åka hem. Blir lite tråkigt faktiskt, han är en grymt fin ponny och riktigt trevlig att rida. Men å andra sidan så får jag mig en ny utmaning när han åker. När Samson åkt hem kommer den sista ponnyn Sokrates hem till mig för inridning. Han kommer nog bli den största utmaningen då han är väldigt försiktig och behöver få tillit till den som ska handskas med honom. Dessa individer tar ju ofta lite längre tid och man får ha mer tålamod. Men det är även dessa individer som sätter mest spår, man får en helt annan relation till dom. Så det ska bli roligt att få hem honom. 
 
Jag är så bloggsugen men har inte riktigt några ideér vad jag ska skriva om! Har ni tips så säg gärna till!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0