Tisdag 30 augusti

Dagen startade på bästa sätt. Skinande sol och en kopp te i handen medans jag rastade hundarna, hur underbart är inte de? Rörde mig rätt så snabbt mot stallet för att hinna motionera lite hästar innan skolan. Idag skulle ju alla tre motioneras så lika bra att ta några på morgonen eftersom att jag inte behöve åka hemifrån förns 11:50. Började med att testa lite sadlar på Samson och sedan valde jag att rida i den som såg ut att passa honom bäst, desvärre tyckte jag att den tryckte lite mycket bak så imorgon ska jag testa nästa sadel och hoppas att den passar bättre.
 
Efter Samson red jag ut på Sally. Nu när hon börjar komma igång lite mer valde jag att klättra lite med henne för första gången och från och med nu ska hon få klättra en gång i veckan. Hon skötte sig fint idag, lite små rädd men även den sidan har blivit bättre så vi gör framsteg. Hon har även gått ner endel i vikt vilket i bra då hon var väldigt tjock när jag fick henne. Men det är inte så konstigt med tanke på att hon nu fått börjar röra på sig. Detta kommer bli en grymt fin ponny och jag ser lite fram emot den tiden vi har ihop och ser även fram emot att se var hon hamnar, vore så kul att få se henne på tävlingsbanorna i framtiden då hon har väldigt bra förutsättningar för både hoppning och dressyr. 
 
Lalle får sig en promenad när jag kommer hem och sen får vi se men mest troligt åker jag och Jesper och ser på bio ikväll. 
 
Ni får ha en fortsatt trevlig dag i det vackra höstvädret!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0