Tura tillbaka

Hej på er!
 
1 februari idag då, vi har redan tagit oss igenom den första månaden på året. 
 
Vad händer idag då? Jag ligger hemma och är sjuk. Men min mor är ännu sjukare och kan knappt sitta upp, så jag ska rida Brunte tillsammans med Turas medryttare (min mor brukar alltid rida med henne då dom känner varann från jobbet) och så ska jag även mocka hela stallet idag. Men det blir senare i eftermiddag/kväll. Innan dess ska jag klippa valparnas klor och försöka fota dom små liven. Ska även försöka få i mig lite mat innan jag ska ner till stallet. 
 
Min moster har ju även haft Tura på foder i 5 månader nu men idag har jag fått tillbaka henne igen. Idag kommer ju hennes ena medryttare och imorgon kommer hennes nya medryttare och rider men på onsdag ska jag ta ett pass på bana och checka läget med henne, känna på henne lite och kolla om hon tappat något osv. Är ju min kusin på 12 år som ridit henne i första hand och en av anledningarna till att dom inte vill ha kvar henne är pga att hon inte riktigt orkar jobba med henne, så risk finns att hon tappat lite, men det är ju helt förståligt. Men ska bli lite kul att sitta på henen igen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0