Första ponnypasset

Full rulle hela dagen! Klev upp imorse o bytte hage på Lalle och fyllde vatten i hagen.

Efter att ha flyttat Lalle åt jag frukost med mor o Wilma. Sedan red jag och mor ut på Delilah o Ella, en mysig tur och kul att prata ikapp med mamma då vi inte träffats så mycket på sistone.

Sen var det dags för ponnysarna. Wilma fick hoppa upp på Sally och skritta runt på henne medan jag o mamma hjälptes åt med Samson. Jag hängde på honom några gånger och satte mig sedan upp och skrittade lite. Han var otroligt duktig! Efteråt gick mamma o Wilma med Samson medan jag red Sally en bit på vägen. Testade att trava henne ett par steg för att känna lite på henne. Det ska bli så kul att se dessa hästar utvecklas.

Sedan spenderade jag o Jesper hela eftermiddagen med att plocka bär och sen åkte vi in och åt på Bellas.

Och kan ni gissa vem som kom hem idag?

Jo, Tura! Min tjockis kom hem igen efter att ha stått hos Angelika ett tag. Hon gick ut i flocken och visade på en gång vem som bestämmer o sedan var allt frid o fröjd. Haha det är min Tura det!

Samson
Sally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0