Dagen innan utställning

Som rubriken lyder! Tror ni jag är liiite taggad eller? Har inte ställt ut sen juli förra året. Egentligen är jag vidrigt tävlingssugen (haha nu är det häst jag menar) för allt och alla tävlar.. Men jag och Lalle är inte riktigt där än.. Jag har satt deadline, 1/10 är det en pay and jump som vi ska på om hon inte skadar sig eller liknande. Gärna innan dess men senast då. Men jag försöker lägga tävlingssuget på hyllan och peppar inför utställningen. Främst är jag sugen på att se vad domaren har att säga om valparna och ja lite hoppas jag på att någon av dom ska få en BIS placering. Ice har jag inga förhoppningar på alls. Vi har aldrig åkt hem utan rosett men asså någon gång måste väll vara den första? Hon är verkligen inte i form och hon har alltid så fruktansvärt stor konkurrens. Det är väldigt mycket tikar i hennes klass och det är så otroligt mycket fina hundar, men eftersom att jag ändå åker ställer jag ju självklart henne också. Vi tar och tar tag i träningen och satsar på national i juli istället, fast då kommer det ju att vara ännu fler hundar, haha. 
 
Men just detta med utsällning, det är så otroligt olika beroende på domare! Ice vart BIS valp, 3 bästa unghund och massa andra fina placeringar och fin kritik. Men det är alltid så olika, sen har hon ju sin knorrsvans och utan den skulle hon vinna så mycket mer. Men den är ju också om hur mycket domarna faktiskt bryr sig om svansen. Men men. Jag tycker att utsällningarna är så roliga, jag älskar miljön, stämningen och att titta på alla fina hundar! Så jag laddar för en sådan dag som påminner mig om varför jag faktiskt driver en jack russell kennel. Jag mår alltid lika bra och är lika glad efter varje utställning! Det ger mig sådan pepp att fortsätta med hundarna även om Ice är en otroligt skarp och svår hund. 
 
Jag är otroligt taggad och det ska bli så skönt att andas hund event igen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0