Måndag

Hej på er!
 
Detta har verkligen inte varit en lugn helg. Fredag åkte jag och Jesper hem till hans pappa för att grilla och väl där bestämde vi oss för att sova kvar. På lördagen åkte vi hem och fixade lite hemma innan vi åkte in till cruisingen i Lindesberg. Vi varvade med att gå runt, åka runt och stå parkerade bredvid vägen och titta på bilarna. Träffade lite vänner och hade en allmänt trevlig kväll. Var dock ovanligt lite folk men det berodde nog på det fruktansvärt äckliga vädret. 
 
Igår var Lalle som sagt på pay and jump. Jesper var snäll och hoppade henne åt mig. Hon blir så övertaggad och het samtidigt som hon blir förbannad om man försöker lugna henne. Vet ej om någon av er var där och såg? Han gjorde i alla fall så att så länge hon kunde sköta sig fick hon rulla på hinder efter hinder men när hon blev så taggad tog han hinder efter hinder. Med henne är det bättre att sakta ner till skritt mellan varje hinder och få henne att faktiskt tänka än att bara låta henne hoppa när hon gör som hon gör. Men vi båda vart glatt överraskade, hon skötte sig bättre än vi trott att hon skulle göra. Så vi är alla nöjda och glada över dagen.
 
Idag ska Tura och Lalle ridas. Tura ska ut och röra på sig rakt fram. Hon har fått vila över helgen så har ingen aning om vad jag ska förvänta mig när jag kommer ut i hagen. Lalle ska få jogga av sig lite, vet dock inte om hon ska joggas i skogen eller på ridbanan. Återstår o se. 
 
Har tyvärr inga bilder alls från denna helgen att bjuda på mer än denna: 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0