Nöjd med dagen

Är så nöjd med hästarna idag. Lalle var grymt fin i skritten, var otroligt nöjd! I vänster varv streta hon emot lite i början sen vart hon super fin och gick hur bra som helst! I höger varv bråkade hon lite mer och tyckte jag var allmänt jobbig, men när det väl släppte så var hon grymt fin även där. Hon var även fin i traven men massa guldstjärnor för skritten. Galoppen i vänster varv var hon fin i. Vänster var dock jobbigare, hon studsade en del och en gång kastade hon sig rätt upp i luften. Det var inte långt ifrån att jag åkte av men jag lyckades landa hyfsat rakt i sadeln igen. Tror det var lite att det var jobbigt då vi var på en volt på den delen av ridbanan där sanden är lite lösare och dessutom stod det ett hinder där som hon gärna ville hoppa. På det så bytte hon galopp (hon orkade nog inte riktigt och så tror jag hon styrde lite mot hindret) när jag då skulle sakta av henen för att byta galopp så flög hon i luften.
 
Delilah fick Wilma rida och jag tränade henne. Dom båda skötte sig exemplariskt! Efter det följde dom med mig och Tura på en skrittur. Tura var riktigt pigg och framåt, så skönt att hon är det, för bara två veckor sedan var hon rätt så seg och tog en stund på sig att komma igång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0