Planen med Lalle

Red ut Lalle en kort sväng. Jag och Jesper har kommit fram till att hon ska ridas med martingal ett litet tag så hon vänjer sig att ha den. Hon är nämligen inte ett dugg glad på den, hon skulle gärna slita av sig den och stampa sönder den, haha. Så hon var otroligt taggad idag och trippade på tvären och hade sig, var jätte grinig på martingalen och på det brunstig. Lalle är inte som mina tidigare hästar, sig själv när hon är brunstig, hon är sig själv och hennes redan starka åsikter blir 100 gånger värre. Haha åhh vad underbart, eller? Njaa inte riktigt va. Suck, är bara att lida igenom det. 
 
Så efter gårdagens pay and jump har jag böejat spinna vidare på vad hon ska göra nu. Jag ska självklart fortsätta jobba vidare på grunderna och bygga upp henne. Har inga planer på någon nästa omgång på banan. Ska försöka ta mig till ridhuset hyfsat snart så att jag kan miljöträna henne lite mer. Nästa pay and jump får nog Jesper ta om han kan tänka sig att göra det. Vill gärna att hon ska lugna sig och få mer rutin med honom på ryggen, allt för hennes utveckling. Men vi får se lite hur det går och så anmäler jag henne när jag hittar något som passar. Skulle gärna vilja åka på en pay and jump som anordnas på kvinnersta första ågngen jag åker ut med henne. Dels för att jag känner mig hemma då det är lite av min hemmaplan och dels för att dom har en stor körplan dit man kan smita ner och rida fram lite i lugn och ro utan att behöva visa hänsyn till andra ekipage. Men det återstår att se.
 
Här har ni en dagsfärsk bild på Lalle! Haha. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0