Söndag i all ära

Idag blir det en rätt lugn dag men ändå inte. Har nu varit iväg en sväng på förmiddagen men kom nyss hem. Nu blir det lite jobb med bloggen, mail som ska skrivas, lite städning och valpmys innan jag ska till stallet. Där har jag destomer att göra. Lalle, Tura och Delilah ska ridas och det ska mockas. Så blir många timmar i stallet. 
 
Igår var det dock fullt upp. Tog sovmorgon, till och med Diana höll sig i sängen fram till kl 8:30! Sen var det lite fix hemma och frukost innan jag rörde mig mot stallet. Lalle var så grymt fin igår så mamma fick komma ner och ställa upp ett hinder åt mig så jag skuttade lite. Inga höjder men Lalle har inga problem med höjden utan det är anridningen på hinder och sen efter hinder som är det hon behöver jobba på. Hon var riktigt fin igår och jag kan lova er att igår var hon dyr! 
 
Efter att ha ridit Lalle mockade jag och sedan var det dags att hoppträna Wilma och Sofia. Båda tillsammans med sina hästar var otroligt duktiga! Vart otroligt stolt och det syns verkligen att dom jobbat på! Var så otroligt nöjd med dom och även dom var väldigt nöjda. Det börjar verkligen ta sig och lagom till pay and jumpen den 15 maj som vi är anmäda till. Äntligen kommer Lalle ut och får visa lite vad hon går för! Dock inte med mig på ryggen. Jesper får ta henne första gången då han har så mycket mer erfarenhet och för att lite se hur taggad hon blir på bortaplan. 
 
På kvällen åkte jag och Jesper iväg till Gyttorp och kollade på majbrasan där och sedan rullade vi hemåt där jag sen satt och skrev på en uppsats om scientologerna halva natten. Men jag blev klar med den och det är ju de som räknas!
 
Nu ska jag ta tag i lite jobb! Ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi senare!
 
 Wilma och Brunte
 
 Sofia och Figo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0