Onsdag 1 september

Helt sjukt, redan första september. Tiden går alldeles för fort.
 
Jag har knappt sovit inatt.. Har vaknat 15- 20 gånger under natten. Nog för att jag sover dåligt i vanliga fall men inte rikigt såhär dåligt. Så jag är mer eller mindre död idag. Tog mig iallafall upp 7:30, hoppade i ridkläderna, rastade och matade hundarna och drog mig mot stallet. 
 
Började med att rida Samson. Nu när galoppen börjar fästas så pass att han börjar bli klar har han utvecklat en attityd som heter duga. När jag ska fatta galopp tar det ett par fattningar innan han faktiskt galopperar. Han tar ett par bocksprång och tvärdör, detta tar några fattningar innan han börjar galoppera, så han får väll bli kvar lite till. Kan inte lämna tillbaka en ponny till ett barn som bockar vid fattningar liksom.
 
Sedan red jag Sally. Henne har jag ju i princip bara ridit ut för att få en framåtbjudning och för att få ner henne i vikt. Men idag tog vi ett pass på bana och nu ska jag även ta tag i henne mer där då hon tappat en del och nu har en egen framåtbjudning. Men hon är stel som ett betongblock. I slutet på passet hade hon mjuknat lite men vi har mycket jobb framför oss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0